Christen-zijn & werk

Christen zijn op je werk gaat over veel meer dan alleen maar bidden voor het eten of vloekende collega’s. De meeste vragen gaan daar echter wel over. Tegelijk willen we ook in gaan op de wat diepere laag. Bijvoorbeeld over Gods leiding bij loopbaankeuzes, of over het spreken over je geloof op de werkvloer.

Filter op:
Artikelen laden...
Actueel

Bijbelstudie Week van het leven 2020

De sector Gezondheidszorg & Welzijn heeft speciaal voor de Week van het Leven de 5-daagse Bijbelstudies gemaakt. Hiermee wordt aan de hand van Gods Woord bezinning geboden over onderwerpen die het leven raken, van het prille begin tot het levenseinde. Voor iedere dag is een Bijbelgedeelte uitgekozen dat past bij de Week van het Leven. Het zijn geen gewone dagboekstukjes, maar kleine Bijbelstudies die op de tekst zijn gericht. De leesvragen volgen de tekst. Eerst is er een korte inleiding, vervolgens lees je het Bijbelgedeelte. Je probeert zelf het Bijbelgedeelte te begrijpen en toe te passen met de vragen. Tot slot is steeds de kern verwoord om te onthouden. De Bijbelstudies zijn geschikt voor stille tijd, maar ook bruikbaar in het gezin.

Verder lezen
Actueel

Week van het leven 2020

Elk leven is belangrijk en een mensenleven is waardevol. Elk mensenleven doet ertoe, vanaf het allerprilste begin tot aan het einde toe. Daar maakt u zich toch ook hard voor? De waarde van het leven doortrekt elk vlak van de samenleving, ook de arbeidsmarkt. Misschien werk je in een verzorgingstehuis, in de gehandicaptenzorg of als kraamverzorgster en ben je elke dag in de weer om een waardevol leven te verzorgen en beschermen. Hulde aan de mensen die hun capaciteiten inzetten om waarde te waarborgen. Elk leven is waardevol, maar niet iedereen ziet dat in. Daarom is het belangrijk dat we met z’n allen bewustwording creëren over de onnoemelijke waarde van het leven. Helpen u en jij mee? Ga naar weekvanhetleven.nl en maak een nationale campagne mogelijk. Het geluid voor het leven is meer dan ooit nodig!

Verder lezen
Interviews

Jan Kloosterman: "Luister eerst naar de Ander en de ander"

Verder lezen
Artikelen

Hoop op beter

Heb het er maar eens níet over, crisis… Het gaat toch de goede kant op, het schooljaar is veelal toch positief afgesloten, we kunnen toch weer op vakantie, airco’s zijn niet aan te slepen (je moet wát met je vakantiegeld). Oh ja, helaas zijn de files ook weer bijna terug op het oude niveau. Het wordt beter, we kunnen weer vooruit zonder omzien! Of juist niet? Het vooruitzicht misschien nog maanden “thuis te moeten zitten”, of te moeten (mogen!) revalideren, verder te moeten zonder geliefden stemt velen twijfelmoedig. Dat mogen we zeker niet bagatelliseren. Zoals het christenen betaamt elkaar -(vooral?) ook de buitenkerkelijke naaste- tot steun proberen te zijn, dichtbij en ver weg, elkaar opdragen in het gebed tot Hem die werkelijk uitkomst kan geven. Er klinkt een enkele oproep tot bezinning. Tot een soberder, duurzamer levensstijl met meer respect voor de schepping. Zeer terecht, en christenen zouden daarin een voorbeeld moeten zijn - wat we collectief niet waren. Niet afdoen als linksig, nu niet afwachtend vragen “Zou het helpen, een keer ten goede brengen?” maar doen! Een eenvoudig antwoord ligt echter niet voor het oprapen: minder is moeilijker dan meer. Belangrijkst is om elkaar te wijzen op de voluit Bijbelse opdracht om de tekenen der tijden waar te nemen. Wanneer er op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid (naar Lukas 21:25, SV) zal zijn, is dat juist reden om de ernst van ons leven nog eens te onderstrepen. We mogen elkaar met deze woorden vertroosten, want er zal dan spoedig een einde aan alle crises komen: het koninkrijk Gods is nabij gekomen. Hoopt u ook op beter?

Verder lezen
Actueel

"Ongelofelijk interessant en leerzaam"

Verder lezen
Video & Podcast

Zomergesprekken over de impact van corona

Verder lezen
Artikelen

"Van het volk Israël leer ik dat ik verder moet trekken"

Verder lezen
Artikelen

"Ik maak me ook schuldig aan de zelfbedachte versoepeling"

Verder lezen
Artikelen

Coronavaccin? Mij niet gezien!

Verder lezen
Video & Podcast

Luister terug: Muzikale ontmoetingen

Verder lezen
Visie & Standpunten

Arbeid & beroep als opdracht uit de Bijbel

Verder lezen
Artikelen

Je loopbaan een Bijbelse keuze

Verder lezen